O PREDMETU – 2. RAZRED

O PREDMETU

TUJI JEZIK ANGLEŠČINA V 2. RAZREDU

•    Predmet obsega 70 šolskih ur na leto in je v 2. razredu obvezen za vse učence.
•    Pri predmetu tuj jezik angleščina v 2. razredu se znanje opisno ocenjuje.
•    Cilji in standardi so v 2. razredu usmerjeni v poslušanje in slušno razumevanje ter govorjenje.

Katere so prednosti zgodnjega učenja angleščine?

•    Omogočanje daljše izpostavljenosti jeziku in senzibilizacija za učenje tujega jezika.
•    Strpnejši odnos do drugačnosti, oblikovanje širšega pogleda na svet.
•    Pozitiven vpliv na spoznavni razvoj otroka.
•    Povezovanje neformalnega učenja s formalno obliko v šoli.
•    Premišljeni didaktični pristopi, ki vključujejo večdimenzionalnost.

V zgodnjem obdobju poudarjamo razvoj motivacije in spodbujamo pozitiven odnos do tujih jezikov med otroci. Usmerjeni smo k otrokovem učnem napredku in razvoju skozi odprt didaktični pristop, ki nam ga omogoča delo na razredni stopnji.
Mnogim učencem je to prvi stik s tujim jezikom in bistveno je, da začutijo drugačnost jezikov, slišijo in spoznajo nove glasove, ki jih slovenščina ne ponuja. Ravno ta osnova, ki jo učenci pridobijo v prvih letih učenja tujega jezika, je krasna in trdna osnova za nadaljnje učenje tujega jezika (oz. več teh).

Kaj se učenci učijo pri tujem jeziku ANGLEŠČINA V 2. RAZREDU?

•    V drugem razredu se učenje angleščine navezuje s cilji in vsebinami drugih predmetov; gre za medpredmetno povezovanje.
•    Z izbranimi dejavnostmi se učitelj skuša približati naravnemu usvajanju jezika.
•    Vsebine so primerne starosti učencev in njihovim izkušnjam iz vsakdanjega življenja.
•    Učitelj večino časa govori v angleščini.
•    Pouk je organiziran konkretno, z različnimi krajšimi aktivnostmi.
•    Veliko igralnih in gibalnih dejavnosti.
•    Veččutno učenje ob konkretnem materialu (lutke, igrače, predmeti, glasba, slike).
•    Posebna skrb za motivacijo in ustvarjalnost učencev.

Kako se učimo angleščino?

Pomembno je vedeti, da se na zgodnji stopnji učenja tujega jezika ne pričakuje popolnega razumevanja. Angleščino uporabljamo v stalnih besednih zvezah, jo podkrepimo z mimiko, gestami in slikovnim materialom… Učenci seveda ne morejo razumeti vsega, in prav nič ni s tem narobe! Prepoznavanje posameznih besed in logično sklepanje o ostali vsebini ves čas ženeta učence, da poskušajo in se trudijo razumeti čim več, ugotoviti čim več in si, seveda, zapomniti čim več.

Pri naših urah je zelo malo sedenja. Pomemben je celosten, veččutni pristop (TPR), kajti če aktiviramo več čutil, si bistveno več tudi zapomnimo. Potreba po gibanju je pri mlajših učencih še zelo prisotna in to lahko pri urah angleščine odlično vključimo – ples, ki ponazarja vsebino pesmi, pantomima, gibalne igre z navodili v angleščini …Branja in pisanja v formalni obliki še ni. Učenci sicer imajo zvezek, v katerega zapišejo (preslikajo s table) osnovno besedišče določene teme, ki jo obravnavamo oz. v prvem razredu kaj narišejo in prilepijo učne liste.  Predvsem zato, da lahko tudi starši doma vsaj malce začutijo, kaj vse delamo pri urah angleščine.

Nikakor se ne pričakuje samostojnega zapisovanja besed ali branja le-teh. Tudi delovnih zvezkov in učbenikov v drugem razredu ni, ravno zato, da se lahko posvetimo govorjenju, spodbujanju vsakega posameznika in učenju angleščine skozi aktivne oblike dela.

Vir: Učni načrt za tuji jezik v 2. in 3. razredu, 2013